Rozhovor s trenérem V. Vaníčkem ze dne 11.8. 2016

15.08.2016 12:03
Zdravíme všechny příznivce Litětinského fotbalu, začíná nám nová sezona a s ním mnoho změn, ta nejvýraznější se udává na postu hlavního kouče našeho týmu. Tým včera přebral bývalý hráč, trenér a jeden z autorů naší hymny Venda Vaníček, který náš tým vedl naposledy v sezoně 2010 – 2011. A byl to také poslední trenér, který vytáhl Litětiny ve III. třídě na ,,bednu,, konkrétně 3. Místo. A právě tuto soutěž by chtěl pro ,, Indiány,, vybojovat zpět.
 
Čau Vendo, zdravím tě v naší Indián aréně, pověz na začátek našim příznivcům, jak si se dostal zpět do Litětin nebo kdo tě oslovil?
O: Ahoj, zdravím všechny příznivce a čtenáře, do Litětin jsem se zpět dostal, jelikož Litětiny sháněli nového trenéra po odstupujícím M. Jiroutovi, a na schůzi odsouhlasili, že mě zkusí kontaktovat, protože jsem byl momentálně na ,,volné noze,, J Konkrétně mě volal Fefi (Petr Strakoš)
Minulou neděli ses byl podívat na přípravný zápas ve Velinách, rozhodl ses po tomhle zápase, že do toho půjdeš nebo už si byl rozhodnutý dříve?
O: Po rozhovoru s Petrem, jsem váhal, 60 procent rozhodovalo, že bych to zkusil, ale 40 mě říkalo, že bych si měl ještě od trénování odpočnout, ovšem po zápase ve Velinách jsem se rozhodl 100% tuto výzvu vzít.
V Litětinách si působil již před šesti lety, nejdříve jako hospodský, hráč a posléze si se stal trenérem, jak na toto období vzpomínáš?
O: Vzpomínky mám určitě dobré i méně dobré, po sportovní stránce se mě tu velice líbilo, vždy chodila hezká divácká kulisa a tým docela fungoval. Dál bych to nerozváděl
Tým prošel výraznou obměnou, z bývalého kádru, který si vedl tu zbylo jen ,,torzo,, ( Kaplan, Cerman, Pěkný, Michalco, Hájek T.), tým se omladil a přišlo mnoho nových hráčů… Jak si spokojen s kvalitou týmu a popřípadě zda nebudeš chtít tým ještě rozšířit?
O: Do výčtu hráčů si zapomněl ještě brankáře Sluku, který nám na úvod sezony pomůže odchytat pár zápasů, protože Hájek se zranil a nevíme, kdy nastoupí. Tímto Slukynovi děkuji a moc si ho vážím. A jinak k otázce, mohl jsem vidět tým jen v jednom přípravném zápase a jednom tréninku, což je málo, ale podle mého názoru je tým lehce nadprůměrný pro 4. třídu, kádr je podle všeho široký, a jestli bude potřeba posílení, se ukáže až v průběhu soutěže konkrétně po podzimní části.
Ptám se, protože si ještě nedávno trénoval tým Dolan, který úplně s fotbalem skončil, tak jestli si nepřivedeš nějakou posilu, i třeba zahraniční protože víme, že v Dolanech pár cizinců působilo?
O: Zatím o tom určitě neuvažuji, priorita je a jsem zvědav, jaký vývoj budou mít místní borci a kluci co tu chtějí hrát. Vše jak už jsem pravil, se uvidí až po podzimní části a když se mě tým nebude líbit, je možnost, že i někoho z působení v Dolanech oslovíme… Toto je však daleko a doufám, že kluci zabojují a žádné posily již potřebovat nebudeme
I když už v Dolanech rok nepůsobíš, máš nějaké informace, proč tým skončil, protože měl poměrně hezké zázemí a nebudeme si nalhávat za tvého působení i velké ambice sahající pomalu po soutěži jménem Okres?
O:Neznám přesný důvod proč klub Dolan ukončil sportovní činnost, ale podle toho co jsem zaslechl, prý pro nedostatek hráčů. Je to vleká škoda, protože zázemí tam je nádherné a nejeden okresní tým by ho mohl závidět.
Jelikož Dolany soutěž odvolali, Litětiny měli šanci zaujmout jejich pozici a kopat III. třídu, jaký máš, názor měla se ,,trojka,, vzít nebo si jí vykopat zpět?
O: Jsem rád, že se nakonec zůstalo ve čtvrté třídě, já říkám, že postup se má vybojovat na hřišti, a pak pořádně oslavit J
Vraťme se ale do Litětin, jak bude vypadat složení realizačního týmu a jaké máš požadavky na vedení ohledně tvého působení?
O: Požadavek jsem měl konkrétně jen jeden, když budu mužstvo trénovat, asistenta a pravou ruku mě bude dělat Fefi (P.Strakoš), je to pro mě velmi důležitý a zodpovědný člen realizačního týmu a spolupráce s ním byla vždy výborná. Jinak žádné jiné požadavky jsem neměl, a jsem velmi rád, že ve výboru a chodu klubu je J. Veverka st.
Vašku, určitě musíš mít i určitý cíl, ke kterému se budeš ubírat, prozradíš nám, čeho by si chtěl u ,, Indiánů,, dosáhnout?
O: V první fázi stabilizovat kádr a jinak sem jdu za jediným cílem a to pro nás doufám všechny bude oslavit společně postup do III. třídy, kam Litětiny patří.
Viděl si teprve jeden přátelák a trénink, ale mohl by si prozradit, jakou hrou by se měl tento tým prezentovat, respektive jaký styl fotbalu budeš preferovat?
O: Od všech hráčů očekávám hlavně zodpovědnost, připravenost na zápas a tréninkovou morálku. Já osobně preferuji a chci hrát technický a pohledný fotbal, a hodně vyznávám útočný a účinný styl, který chci zkusit i v FCL a tím dělat radost fanouškům.
Vašku, dříve si tu i hrával, nenazuješ kopačky i teď?
O: V soutěžním zápase určitě už né, jen třeba v některých utkáních starých gard nebo exhibici třeba na oslavu postupu do III. třídy
Je něco na co by si chtěl vzpomenout za tvého minulého působení u týmu Indiánů?
O: Jak už jsem psal výše, byla, tu velká podpora fanoušků což mě hrozně těšilo, jinak rád vzpomínám a byl jsem hrdý, že jsme tu vykopali třetí místo a hráli ofenzivně laděný fotbal.
Záměrně již poněkolikáté píši, Indiáni, ty jsi byl s tvou ženou Luckou vlastně jeden z autorů naší hymny ,, Indiani Go!,, kde se vzala myšlenka a jak vlastně naše hymna vznikla?
O: Myšlenka byla v tom, že jsem chtěl před zápasem hráče nějak vyburcovat a aby v nich zavládl adrenalin a hlavně bojovný duch, dále aby i diváci byli dobře naladěni na zápas a neusínali. A vznikla za podpory skupiny ,, NA Rovinu,, konkrétně Kuby Pokorného, který hudbě dal zvuk a nahrál jí ve studiu na CD. Jinak doufám, že hymna se bude pouštět před každým zápasem.
Vendo na závěr, chtěl by si něco vzkázat příznivcům a fanouškům FCL před novou sezonou?
O:Byl bych velice rád za pozitivní podporu našeho týmu, budeme se za to snažit předvádět hezký fotbal a doufám, že jim budeme celou sezonu dělat jen samou radost
 
Mockrát ti děkuji za odpovědi a přeji pohodové angažmá, nejlépe okořeněno postupem do III. třídy
 
 
Minidotazník:
Slavia – Sparta: Slavia
ČT – Nova: Nic
Blondýnka – Brunetka: nezáleží
Řízek – Svíčková: Řízek
Pivo – Víno: Pivo
Léto – Zima: Léto
Moře – Hory: Moře